Дніпро, фото Дніпра, новини Дніпра, фотостудія в Дніпрі, афіша Дніпра, виставки, робота в Дніпрі, освіта, транспорт в Дніпрі
ГоловнаНовиниАнонсиПублікаціїТеатральна афішаОсвітаПослугиЗдоров'яВідпочинок
ВиставкиОб'явиФотогалереяТранспортНовобудови

Афиша
Вистава Хто на світі найхитріший. Прем'єра!

Р.Куні. Вистава Шалена лікарня або Скелетик у шафці. Прем'єра!



Здоровье. Фитнес. SPA. Медицина
synevo_girl_240x350 Медицинская лаборатория "Синэво Украина" (Synevo).


Клиника пластической хирургии доктора Матея Клиника пластической хирургии доктора Матея
Ринопластика (пластика носа), отопластика (операции на ушных раковинах), пластика живота, подтяжка кожи лица и шеи, подтяжка лица, щек, шеи, лба, рук, ног, ягодиц, устранение морщин верхних и нижних век, пластика губ, подбородка, маммопластика (подтяжка груди, протезирование молочных желез, пластика сосков), лечение варикозной болезни с максимальным лечением и косметическим эффектом, удаление доброкачественных опухолей тела, кожи, операции при грыжах, коррекция рубцов




водно-оздоровительный комплекс "Термы" в Днепропетровске, баня, сауна, массаж, фитнес, SPA, стоматология водно-оздоровительный комплекс "Термы" в Днепропетровске
Вернуться в раздел "Здоровье. Фитнес. SPA. Медицина">>>



ВИСТУП В.О. АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ ОЛЕКСАНДРА МЕЛЬНИЧЕНКА НА УКРАЇНСЬКОМУ ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ ФОРУМІ


ВИСТУП В.О. АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ ОЛЕКСАНДРА МЕЛЬНИЧЕНКА НА УКРАЇНСЬКОМУ ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ ФОРУМІ (м.КИЇВ)

Шановні пані та панове!
Я дякую організаторам цього форуму за можливість довести до учасників форуму і власне до усіх працівників галузі і суспільства в цілому позицію Антимонопольного комітету щодо ринку фармацевтики.

Фармацевти відносно нещодавно почали привертати увагу Комітету, це припало на середину минулого року. Пам’ятаєте цінове творення, яке відбулося в жовтні минулого року, щодо якого за моїм рішенням було порушено справу?

Ми вважали раніше, що цей ринок є конкурентним. Тобто на ньому функціонують в умовах добросовісної конкуренції, єдиних правил конкуренції тисячі компаній. Однак, очевидні ознаки можливості ефективного функціонування ринків, цінові збурення, які відбулися і в цьому році, прояви дефіциту змусили нас переглянути цю точку зору. Дійсно, на перший погляд ринки фармації є конкурентними, на них діє сьогодні за нашими даними близько 23 тис. аптек, аптечних кіосків та аптечних пунктів. Оптовою торгівлею займаються близько 570 суб’єктів господарювання. Проте, під час більш докладного вивчення ринку виявлені чинники, які спотворюють дію конкурентних механізмів.

По-перше, це явище значною мірою штучно створеного надмірного попиту на лікарські засоби, так зване «зайве лікування». Воно пов’язане із штучною диференціацією, коли препарати реалізовуються під різними назвами, і в споживача створюється враження, що кожна позначає унікальний і незамінний товар. Внаслідок цього продавець отримує завідомі переваги над покупцем. Головним механізмом дезінформування споживачів та штучного подрібнення ринків є недобросовісна, неправдива реклама.

Комітет, як вам відомо, лише розпочав правозастосування у сфері недобросовісної реклами на підставі закону, який за нашою ініціативою був нещодавно прийнятий Верховною Радою України. Я бачу, що це буде одна з пріоритетних сфер діяльності Комітету в найближчий час.

Задача, яку ми поставили перед органами Комітету, ліквідувати оманливу рекламу «як клас».

Друга група проблем фармацевтичної галузі, що негативно впливають на дію конкурентних механізмів – яскраво виражена вертикальна, функціональна диференціація ринків. Вона полягає в тому, що фактичні установи, які працюють із споживачами, у більшості випадків не мають прямих договорів із виробниками, а отримують їх від посередників. При цьому склалася дволанкова система посередників. Тому лікарські засоби надходять від обмеженої кількості ринкових операторів.

Ви ж знаєте думку експертів, відповідно до якої на ринку України 10 українських і 10 європейських компаній контролюють половину ринку. Ми, можливо, назвемо дещо інші показники. Це те, що у нас із 18 тисяч зареєстрованих найменувань лікарських засобів у державі виробляється лише 5,5 тис.. В той же час у 2008 році 70 відсотків лікарських засобів імпортувалися в країну 26 найбільшими суб’єктами господарювання.
Щодо особливості функціонування фінансових потоків, то оператори вищих ланок виступають кредиторами операторів нижчих ланок. Це надає суб’єктам господарювання, що діють у вищих ланках розподілу додаткових важелів впливу на конкурентів, які діють у нижчих ланках. Отже умови реалізації товарів насправді визначаються не десятком тисяч аптечних закладів про які ми з вами сьогодні згадували, а лише кількома десятками великих виробників і оптових дистриб’юторів, так званої «першої руки». Але серед цих останніх вплив на умови реалізації є неоднаковим. Згідно з проведеним Комітетом дослідженням вирішальний влив чинять ті великі дистриб’ютори у яких максимально короткі шляхи закупівлі лікарських засобів, хто має достатньо великі фінансові ресурси для закупівлі лікарських засобів в достатньо широкому асортименті і розгалужену логістичну систему. Таких суб’єктів господарювання насправді досить небагато. Між ними можлива узгоджена поведінка, яка за певних умов розглядається органами Комітету як колективна монополія.

Навіть на рівні роздрібної торгівлі лікарськими засобами, де діють тисячі аптек, також є загрози функціонуванню конкурентних механізмів. Насамперед це пов’язано з неоднорідним розвитком аптечної мережі. Для прикладу, із 12,3 тисячі наявних аптек 10 тисяч – це міські, сільських лише 2,2 тисячі. Якщо на Київ припадає 769 аптек, то на всі села Волинської, Кіровоградської областей – 47, Миколаївської – 57, Чернігівської – 65 тощо. За таких умов окрема аптека може набувати рис класичної монополії з усіма випливаючими наслідками.
Інший випадок обмеження конкуренції – роздрібна реалізація лікарських засобів особливим групам споживачів, які мають особливості географічного пересування попиту. Йдеться, для прикладу, про аптеки, що обслуговують хворих у стаціонарах. У них в основному є ознаки домінуючого становища, і ми будемо уважно спостерігати за станом цієї сфери.

Особливістю фармацевтичних ринків є те, що суттєві обмеження конкуренції можуть виникати на них в наслідок дії позаекономічних чинників надзвичайного характеру. З таким явищем ми зіштовхнулися зараз. Йдеться про перебіг подій, пов’язаних з пандемією грипу. Поширення інформації про загрозу епідемії зруйнувало наявну до того рівновагу попиту та пропозиції. Попит на групу товарів, які можна називати «протигрипозними», зріс у рази, а пропозиція не лише не збільшилась, а й після того, як були вичерпані наявні ресурси, скоротилась.

За конкурентної структури ринку це порушення рівноваги попиту і пропозиції мало б дуже швидко вирівнятись. Але для дії класичних ринкових механізмів потрібен час, протягом якого споживач може відкласти попит. Але швидкі темпи епідемії і перебігу хвороби позбавили споживача можливості відкласти попит на довший час. Поєднання чинників призвело до того, що навіть аптечні заклади із звичайно маленькою ринковою часткою, які за звичайних умов зазнавали значної конкуренції, змогли диктувати покупцеві умови реалізації товару, зокрема ціну.
Тобто, отримали те, що прийнято називати ринковою владою. На жаль, чимало з них скористалися цією ринковою владою так, що це призвело до ущемлення інтересів покупців. Це неможливо за умов реальної конкуренції і це вже порушення конкуренційного законодавства. Для прикладу, ціни на медичні маски окремими суб’єктами господарювання в Сумській області були підвищенні в півтора рази, в Івано-Франківській – в 3,2 разу, ціна на оксолінову мазь у Житомирській – на 2,3 разу, Івано-Франківській – 2,6 разу. В шести областях засвідчено зростання цін на препарати «протигрипозної» групи на більше ніж 30 відсотків за кілька днів. Лише за минулий тиждень органами Комітету розпочато 44 справи у 22 регіонах, останні цифри на вчорашній вечір – 72 справи по 26 регіонах України. Крім того, у зв’язку з невиконанням органами охорони здоров’я покладених на них обов’язків, у кількох регіонах розпочато справи щодо облздороввідділів, в одному – стосовно міського відділу охорони здоров’я.

Підсумовуючи сказане, слід зробити такий висновок: необхідно відмовитись від погляду на фармацію як на висококонкурентну сферу, в якій ринкові механізми самі собою вирішують ці проблеми. В тих секторах і ланках, де є конкуренція, її, зрозуміло, необхідно підтримувати, захищати, розвивати. Особливу увагу слід звернути на ті ринки і сегменти, де конкуренція спотворена, де суб’єкти господарювання мають значну ринкову владу.

Я особисто з глибокою повагою і підкресленою любов’ю ставлюся до тих провізорів, аптекарів, фармацевтів, які надають суспільству підтримку тими товарами, без яких власне цивілізоване суспільство не може існувати. Я на цьому наголошую. Саме тому, щоб нам було зрозуміло, що перед Комітетом не стоїть завдання, і я не ставлю завдання перед своїми підлеглими, щоб ми «нагнули», «зігнули ринок» чи зробили щось подібне.

Ми захищали і захищатимемо добросовісну конкуренцію. З огляду на це, я особисто і мої колеги відкриті для діалогу. Двері Комітету для вас відчинені. Для того, щоб цей діалог відбувся, і власне – цей майданчик, який я вважаю є дуже важливим не тільки для української фармацевтики, а й взагалі для українського суспільства, має функціонувати і далі. Разом з тим там, де хтось спробує нагріти руки на біді, на хворобі, я вважаю, що не має бути прощення морального з боку суспільства і юридичного з боку Антимонопольного комітету. І запевняю вас, що і не буде. Я поставив питання перед органами Комітету таке: має бути напрацьований механізм учасниками ринку економічно обґрунтованої ціни. Підвищення ціни на лише гривні чи в рази, та й на копійку – повинно бути економічно підставним. Я прошу вас довести цю думку до учасників ринку, до тих компаній, інтереси яких ви сьогодні представляєте.

Крім того, я хотів би зауважити, що Антимонопольний комітет не залишить поза увагою і ринки охорони здоров’я. Скажу прямо, ми цими ринками до цього не займалися. Зовсім недавно я поставив завдання для органів Комітету вийти на ринки охорони здоров’я. Події, що відбулися протягом останніх тижнів, трохи затримали цей процес. Скажу відверто, мені довелося залучити сили, які займаються іншими ринками, і кинути усі сили на фармацевтику. Ми не французьке конкурентне відомство, в якому працює 4,5 тис. працівників при цій чепурній економіці, але ми не можемо стояти осторонь суспільних процесів. І виклик, який кинуто нам окремими учасниками ринку, ми прийняли.

Я хотів також вам підкреслити, що ми будемо працювати над цим, і я впевнений і величезний оптиміст, що ринки фармацевтики стануть конкурентними. Зрозуміло, що для цього необхідно провести роботу не лише органам Комітету, а це поєднання волі Президента України, Верховної Ради і Уряду.

Політика Комітету до порушників визначена. Вона буде такою: рівні правила конкуренції і відповідальності для всіх, незалежно від політичного кольору, але враховуючи те, як суб’єкти господарювання будуть виконувати вимоги Антимонопольного комітету, націлені на захист інтересів українського народу. Дякую за увагу.

Информация предоставлена Интернет порталу www.prodnepr.dp.ua/
Прес-службою АМКУ











Пропонуємо
Synevo 01


Курортно-гостиничный комплекс "Солнечная" Затока, Каролино-Бугаз, Одесская область

АНГЛИЙСКИЙ КЛУБ СЭМ в Днепропетровске

Письменные переводы

Безвиз. Биометрический паспорт. Проблемы












ГоловнаНовини ДніпраТеатральна афіша






З питань розміщення,
співробітництва та реклами звертайтесь:
e-mail: prodneprsite@gmail.com

Адміністрація сайту не несе відповідальності
за розміщену інформацію в розділах оголошень та форумі.